2014. február 12., szerda

Szülés után 25-29. hét

29. hét

Ezen a héten újabb újdonságban volt részem, ami a mozgás illeti. Eljutottam végre baba-mama jóga órára. Nagyon jól éreztük magunkat, igazi ellazulás volt. A csoportos aktivitás különösen jótékonyan hatott. Rájöttem viszont, mennyire merevek az ízületeim, és kötött az izomzatom... Sokkal jobban kell majd erre figyelnem, több nyújtó-lazító gyakorlatot kell otthon is végeznem. A babám nagyon jól feltalálta magát, míg én tornáztam, ő kúszott-mászott a teremben. Tetszettek neki a többi gyerekek, a zene, és a nagy, színes, érdekes tárgyakkal teli (és biztonságos) terep.


Most, hogy kitavaszodott, a nagyobbik fiammal egyre többet megyünk bicajozni. Nos, hát ő aztán diktálja a tempót! Felért egy edzésnek. Az oviból általában gyalog jövünk haza, ami kb. 10 perc séta az otthonunktól. Örülök neki, hogy a gyerek egyre mozgékonyabb, és ő kéri sokszor, hogy "fussunk a vonalig", "szökdécseljünk a sorompóig", "most lábujjhegyen járjunk", hogy "most guggoljunk le".

Edzések:

futás

- babakocsival 1x, hordozóval 1x, egyedül 1x
- táv: kb. 1500 méter
- intenzitás: lassú tempóban

séta
-minden nap 2x, kb. 15 perc

átmozgató torna babával 2x
- gimnasztikai gyakorlatok
nyújtás-lazítás
- idő: kb. 10 perc

28. hét


Ezen a héten újra eljutottam az uszodába. Nagyon örülök ennek, megéri a szervezést. Eddig csak kb. havi egyszer sikerült beiktatnom ezt a programot, de így is érzem a pozitív hatásait. Egyrészt segít a tartásproblémák esetén, kisebb izom és ízületi fájdalmak esetén. Másrészt a szauna anyagcsere fokozó, méregtelenítő valamit szív és érrendszert erősítő, a sejtek vérellátását fokozó hatása nagyon jótékony. A fáradt, kimerült, kialvatlan szervezetnek igazi felüdülést jelent. Segíti a regenerációt, amire a terhesség, a szülés és a babázás időszakában miatt különösen nagy szükség van.

Futottam a három éves fiammal is, amikor ő bicajozott. Ez is jó kis edzés volt!

Méregtelenítésről itt írtam még: Tavaszi megújulás

Edzések:

futás

- babakocsival 1x, hordozóval 1x
- táv: kb. 1500 méter
- intenzitás: lassú tempóban

séta
-minden nap 2x, kb. 15 perc

átmozgató torna babával
- gimnasztikai gyakorlatok kb. 1x
- idő: kb. 10 perc

27. hét


Az edzéseimmel éppen csak szinten tudom tartani fizikai állapotomat. Ha alkatilag problémáim lennének, akkor azt hiszem, nem állnék túl jól. Egyszerűen ugyanis nem tudok annyi időt magamra fordítani, amennyit szeretnék. Persze, az is igaz, hogy ha bármi indokolttá tenné, biztosan még tudatosabban állnék az egészségem témájához.

Egyelőre tehát fizikai teherbíró képességemet növelni, jelentősen formásodni nincs elég kapacitásom. A mozgás, amit megvalósítok arra elég, hogy testtartásom helyes legyen, ruganyosságom, hajlékonyságom megőrizzem, és minimálisan fitt legyek. Ja, és még egy fontos szempont: a mozgás egyben játékot is jelent a fiaimmal (más-más torna és játék a babával és az ovissal).


Edzések:

futás

- babakocsival 1x, hordozóval 1x
- táv: kb. 1500 méter
- intenzitás: lassú tempóban

séta
-minden nap 2x, kb. 15 perc

átmozgató torna babával
- gimnasztikai gyakorlatok kb. 1x
- idő: kb. 10 perc

26. hét

Újabb hét telt, el, szinte észrevétlenül! Ha nem lenne a lételemem a mozgás, valószínűleg úgy robogott volna tova az idő, hogy esélyem sem lett volna a mozgásra. Rutinból azonban sikerült be-becsempésznem a futást és a gimnasztikázást. Az erősítés maradt csak ki...

A futás beépítése nagyon egyszerű: futva, babakocsival megyek az oviba a nagyobbik gyermekemért. Kb. 5 perc, futás ez csak, mégis nagyon kellemes. A gimnasztikai feladatsort az esti órákban szoktam végigcsinálni, amikor sikerült a két gyermeket ágyba tenni. Én nagyon törekszem arra, hogy a gyerekek 8-kor már ágyban legyenek, így és csak így maradhat idő magamra mielőtt én is nyugovóra térek.


Edzések:

futás

- babakocsival 1x, hordozóval 1x
- táv: kb. 1500 méter
- intenzitás: lassú tempóban

séta
-minden nap 2x, kb. 15 perc

átmozgató torna
- gimnasztikai gyakorlatok kb. 1x
- idő: kb. 10 perc
 
25. hét

Ezen a héten a gyerekek mellett itthonról végzett munkáimmal voltam nagyon elfoglalva. Sajnos emiatt a mozgás háttérbe szorult. Igyekeztem azért a tervezt tartani. Egyre nagyobb igényét érzem annak, hogy csináljak egy teljes méregtelenítő kúrát gyümölccsel (pl. citromkúra) vagy búzafűlével. Mindkettőről nagyon jókat olvastam.Úgy gondolom, hogy a sport önmagában pörgeti az anyagcserét ezért méregtelenítő hatása van. Ezt egy belső kúrával kiegészítve garantált a fizikai (és persze lelki) regeneráció.

Edzések:

futás

- babakocsival 1x, hordozóval 1x
- táv: kb. 1500 méter
- intenzitás: lassú tempóban

séta
-minden nap 2x, kb. 15 perc

átmozgató torna
- gimnasztikai gyakorlatok kb. 1x
- idő: kb. 10 perc

erősítő gyakorlatsor
- kar, far, has, hátizom gyakorlatok babával 1x
- széria: minden gyakorlatot 10-essével végzek, minden izomcsoporthoz kb. 3-4 gyakorlat tartozik
- idő: kb. 15 perc
 
lábtorna és lábápolás
-minden nap 1x
- eredménye a frissebb, könnydebb érzet

3 megjegyzés:

  1. Szia kedves Kismama!

    Nagyon inspirálónak találom a blogodat, és rengeteg erőt ad nekem. Első babával vagyok terhes, a 22. hétben. Szeretnék én is fitt maradni a terhességem alatt, és utána visszanyerni gyorsan az alakomat, ahogyan olvastam, én is hasonló alkattal rendelkezem, mint Te. A terhesség előtt 56 kilóval indítottam, mostanra sem híztam túl sokat, 59 lettem. Hozzá 170 cm-s magasságommal bizakodom, hogy a végkifejletet sem lesz nagyon megerőltető ledolgozni! Nagyon köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataidat, nagyon megnyugtató, hogy amiket elképzeltem más már meg is valósította. Egyelőre munka mellett örülök, hogy heti 2x kismama jógázom itthon, és párommal rendszeresen sétálunk! Mi Németországban élünk, itt fog a baba születni a helyi klinikán, ami nagyon tetszik, mert nagyon modern, és sokat segítenek a szülés utáni regenerációban. Már keresek ún. "Hebamme"-t, aki kismama tornát tart és felügyeli a terhességem menetét!

    Csak így továbbra is!
    Szabó Gina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Babaváró Kismama!

      Nagy örömmel olvastam a soraidat. Boldogsággal tölt el, hogy személyes példámmal valamint tapasztalataimmal és háttértudásommal más kismamákat és anyukákat köztük Téged is segíthetlek.



      Minden kismamának és édesanyának saját elképzelései és tervei vannak arra nézve, hogy hogyan próbálja a lehető legjobban venni a "baba projekt" óriási próbatételét. Mert akárki akármit mond, a várandósság 9 hónapja, a szülés és aztán a babázás hónapjai igen megterhelőek fizikai és lelki értelemben is...



      Nekem nagyon sokat adott és ad a mozgás. Torna, úszás, séta, futás meggyőződésem, hogy jótékonyan hat az édesanyára. Természetesen a megfelelően megválasztott terheléssel, és orvosi engedéllyel. Azt hirdetem (mert mindig is hittem benne és mert magam is tapasztaltam), hogy édesanyaként is van megoldás arra, hogy fittek, formásak és kiegyensúlyozottak maradjunk/illetve váljunk újra.



      Pocakos időszakomban a mozgás legfőbb szempontjai közé tartozott, hogy javuljon a közérzetem, átmozgassam egyre kötöttebbé váló ízületeimet, és kikapcsolódjak. Később, ahogy a pocakom egyre nagyobbá vált, a mozgás kiegészült a relaxációval is. Egyfajta tudatos befelé fordulás volt ez, hangolódás a pocakomban növekedő babára.

      Kedves kismama, Te a 22. hétben jársz. Valószínűleg túl vagy a kezdeti kellemetlenségeken, és pocakod már kezd gömbölyödni. Talán a babavárás legszebb hónapjai várnak rád. Tapasztalhatod, ahogy a kisbabád napról napra gyarapszik, és a boldog várakozás (és izgatottság) jellemzi majd napjaidat. Engedd meg, hogy a naplómból ide linkeljem az én edzésterveimet ebből az időszakból. Ez mutatja, hogy én mit mertem biztonsággal mozogni akkroban. http://www.kismamaedzesnaplo.blogspot.hu/2013_04_01_archive.html

      Ha pedig kérdésed lenne, fordulj hozzám bizalommal. Immár egy egész szakember csapat állmögöttem. A te időszakodban különösen ajánlom őt:

      Gorzó Kinga - Hatha jóga, kismama jóga, gyermek jóga és relaxáció oktató

      Gátizomtorna szerintem különös jelentőségű, ha gondolod ezt is próbáld ki: Gátizomtorna

      Vagy nézd meg kismama mozgással kapcsolatos írásaimat itt: http://www.tuttifitti.hu/p/normal-0-21-false-false-false-hu-x-none.html

      Gondtalan babavárást kívánok!

      Csoba Ildikó

      ui.: szeretném közzétenni kedves soraidat a www.tuttifitti.hu oldalon. Hátha más anyuka társaink is kedvet kapnak ahhoz, hogy bátran merjenek mozogni. Mit gondolsz?

      Törlés
    2. Kedves Ildikó!

      Megtisztelő, hogy közzétennéd a soraimat, semmi akadálya! :) Nagyon köszönöm a válaszodat, kedves tőled, hogy időt szenteltél rá! Köszönöm a hasznos információkat!

      Minden jót kívánok!

      Törlés