2013. november 18., hétfő

Szülés után 13-16.hét

16. hét

A  16. hét energikusan telt. Sokat voltunk kinn a szabadban, a friss levegőn. Jo hideg volt, felpezsdítő volt mozogni odakinn. Sokat futottam babakocsival, és még a nagy fiammal is az oviból hazafelé. Aztán, elvittem őt biciklizni is. Ő tekert, én pedig futottam mellette.

Mivel Mikulás jött ezen a héten, sok édességáradatra is oda kellett figyelnünk... A legtöbb családban már december elején elkezdődik a sok csoki és cukorevés... Ez nem túl egészséges...Tehát, érték a mérték. Ezenkívül, fontosnak tartottam, hogy sporttal ellensúlyozzam a fokozott energiabevitelt.

Vasárnap Mikulás futáson vettünk részt. 3 éves kisfiammal elmentünk a kerületi rendezvényre, és csatlakoztunk a futók lelkes csapatához. Óriási élmény volt a kisfiammal végigfutni a távot. Büszke voltam rá nagyon. Teljesen ösztönösen ott volt benne a lelkesedés, a versenyszellem és a kíváncsiság. Örülök, hogy velem élhette át ezt az élményt.

Edzések:

futás
- babakocsival 3x, futás babahordozóval 2x
- táv: kb. 1500 méter
- intenzitás: lassú tempóban

relax séta
- 1x

átmozgató torna
- gimnasztikai gyakorlatok kb. 2x
- idő: kb. 10 perc
- önállóan, vagy erősítéssel egybekötve

erősítő gyakorlatsor
- kar, far, has, hátizom gyakorlatok 2x
- széria: minden gyakorlatot 10-essével végzek, minden izomcsoporthoz kb. 3-4 gyakorlat tartozik
- idő: kb. 15 perc

nyújtó-lazító gyakorlatok
- az erősítő gyakorlatokhoz mindig, tehát 1x, magában (vagy az átmozgató feladatsorhoz kapcsolódóan) kb. 2x 


15. hét

A héten valahogy kevés időm jutott a mozgásra. Talán amiatt, hogy néhány éjszaka nyugtalanabbul telt, és így napközben is nagyon fáradt és kedvtelen voltam... Hihetetlen, hogy az alvás mennyiség hogy kihat a fizikai-lelki és szellemi állapotunkra! Ez az alapja mindennek! És az az érdekes, hogy egy ponton túl nem is olyan könnyű alámoba merülni bármikor...

Így történt, hogy ezen a héten is csupán részben sikerült teljesítenem a kitűzött programot. Olyan eredmény, amit kiemelnék, nem is igazán volt... Talán a tai chi csakorlatok és a relaxáció hatásait tudnám kiemelni. És még valamit ezzel összefüggésben: a csend értékét. Mivel sokat vagyok itthon egyedül (vagyis a babával), keveset van alkalmam beszélgetni, másokat hallgatni, ... Ezért sokszor szól a tv, rádió, vagy zúdítom mondanivalómat szeméyesen vagy telefonban a közelemben lévőkre... De hallottam és olvastam is arról, hogy mennyire túl vagyunk telítve információval, mennyire probléma manapság a városi ember életében az külső és úgynevezett belső zaj. Ha viszont megtanulunk csendben lenni, és szemlélődni, nemcsak másokhoz kerüéhetünk közeleb, hanem saját maunkhoz is. Ezzel együtt pedig sokkal jobban fogunk tudni fókuszálni a lényegre. Az értékekre, amiket adni és kapni tudunk. Én ezt kipróbáltam, mostmár nemcsak a relax sétáim közben, hanem itthon is. Tudatosan elkezdtem kiiktatni a zajokat az életemből. Tv, rádió, és az információ szemét. De arra is figyelek, hogy én is kevesebb "zajjal" legyek. Próbálok kevesebbet beszélni :-)

Edzések:

futás
- babakocsival 1x, futás babahordozóval 1x
- táv: kb. 1500 méter
- intenzitás: nagyon lassú tempóban

relax séta
- 1x

átmozgató torna
- gimnasztikai gyakorlatok kb. 1x
- idő: kb. 10 perc
- önállóan, vagy erősítéssel egybekötve

erősítő gyakorlatsor
- kar, far, has, hátizom gyakorlatok 1x
- széria: minden gyakorlatot 10-essével végzek, minden izomcsoporthoz kb. 3-4 gyakorlat tartozik
- idő: kb. 15 perc

nyújtó-lazító gyakorlatok
- az erősítő gyakorlatokhoz mindig, tehát 1x, magában (vagy az átmozgató feladatsorhoz kapcsolódóan) kb. 1x 


14. hét

Ezen a héten sajnos kissé benáthásodtam, ezért a programnak úgy a felét sikerült teljesítenem. Szerencsére a közérzetem és a hangulatom a torokfájás ellenére jó maradt. Én úgy gondolom, hogy a sport is hozzájárult, hogy pár nap alatt, különösebb lehangoltság nélkül sikerült átvészelnem a gyengeséget. Pénteken már elég jól voltam ahhoz, hogy elmenjek uszodába (segítségem is volt a babafelügyelethez). Szaunáztam, a meleg és a pára nagyon jót tett a légzőrendszeremnek valamint úsztam is egy keveset. Természetesen csak annyit, amennyi kényelmesen belefért. Büszke vagyok magamra, hogy edzettségemet így építgettem.

Edzések:

futás
- babakocsival 1x, futás babahordozóval 1x
- táv: kb. 1500 méter
- intenzitás: nagyon lassú tempóban

relax séta
- 2x

átmozgató torna
- gimnasztikai gyakorlatok kb. 2x
- idő: kb. 10 perc
- önállóan, vagy erősítéssel egybekötve

erősítő gyakorlatsor
- kar, far, has, hátizom gyakorlatok 1x
- széria: minden gyakorlatot 10-essével végzek, minden izomcsoporthoz kb. 3-4 gyakorlat tartozik
- idő: kb. 15 perc

nyújtó-lazító gyakorlatok
- az erősítő gyakorlatokhoz mindig, tehát 1x, magában (vagy az átmozgató feladatsorhoz kapcsolódóan) kb. 1-2x 

úszás
- heti 1x
- intenzitás kényelmes
- idő: 15 perc

13. hét

Ezen a héten igazán sikerült mindent beleadnom. Elégedett vagyok az eredménnyel, hisz teljesítettem a programot. A legnagyobb eredmény a kombinált teljes erősítő sorozat illetve a nyújtó-lazító sorozat elvégzése volt. A legnehezebb feladat a 15 perces hiper intenziv tenisz volt, ami bizonyította: edzettségi szintem nagyon-nagyon alacsony. Igazából azt a következtetést tudom levonni, hogy a jelenlegi program szintentartásra alkalmas és visszaerősödésre. Az állóképességfejlesztés és a terhelés emelése később lehet cél.
(A tenisz óra alatt a baba ott volt a pálya mellett!)

Edzések:

futás
- babakocsival 2x, futás babahordozóval 2x
- táv: kb. 1500 méter
- intenzitás: nagyon lassú tempóban

relax séta
- 2x

átmozgató torna
- gimnasztikai gyakorlatok kb. 2x
- idő: kb. 10 perc
- önállóan, vagy erősítéssel egybekötve

erősítő gyakorlatsor
- kar, far, has, hátizom gyakorlatok 2x
- széria: minden gyakorlatot 10-essével végzek, minden izomcsoporthoz kb. 3-4 gyakorlat tartozik
- idő: kb. 15 perc

nyújtó-lazító gyakorlatok
- az erősítő gyakorlatokhoz mindig, tehát 2x, magában (vagy az átmozgató feladatsorhoz kapcsolódóan) kb. 1-2x 

tenisz
- heti 1x
- intenzitás nagyon intenzív
- idő: 10 perc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése