2013. november 8., péntek

Szülés után -12. hét

Ezen a héten a fő feladatom az volt, hogy eljussak a csontkovácshoz. Addig nem is akartam mozogni, mert  úgy éreztem, az újabb terhelés tovább ronthat az ízületeim illetve a gerincem állapotán. Addig is, csupán a tartásjavító tornát és a nyújtó-lazító feladatsort végeztem, hogy kíméljem magam, illetve javítsak valamennyit a helyzeten.

Ahogy a legutóbb írtam, a babás időszak igen túlterheli az édesanya vázrendszerét. Emelni és cipelni kell sokat, asszimmetrikusan, ráadásul nem csak a baba súlyával kell számolnunk, hanem a babakocsi, a babahordozó, a bevásárlószatyor, a különböző táskák súlyával is... Ha sportolunk, akkor is rendkívül oda kell figyelni a vázrendszer megfelelő terhelésére. És nem is elegendő az általános edzés, tudatosan meg kell erősíteni a tartóizmokat, így törekedve a szimmetria helyreállítására. (Hiszen az egyenlőtlen súlyelosztás miatt némelyik izom túl van terhelve, némelyik meg alul).

A 6. hétben jártam a csontkovácsnál először, és másfél hónap után most újra a segítségét kellett kérnem. Megérte hozzá elmenem, teljesen kicserélődtem! Ütött-kopott voltam, amikor mentem elhozzá, és vadonatúj, amikor jöttem el tőle! Most anélkül tudok sportolni vagy a napi teendőimet végezni, hogy azon kellene gondolkoznom, hogy melyik részemet hogyan terhelhetem, hol mi fáj éppen. Most könnyedén és ruganyosan mozgok, nincsenek amolyan kényszertartásaim (a fájdalom elkerülése miatt). 

Tudom, hogy ezt az állapotot a tartásjavító tornával az izmok megerősítésével tudom tartóssá tenni.

Sportolás: tartásjavító torna 2x, erősítő feladatsor (has, hát, kar) gimnasztikával egybekötve 2x, futás babakocsival 2x, relax séta 1x.

Észrevételeim:
Sokkal könnyeb most megőriznem az optimális testtartásomat, bár most is tudatosan figyelnem kell rá, hogy vissza ne térjenek a rossz berögződések, amik a hanyag tartáshoz és a nem megfelelő terheléshez vezetnek.
Könnyedebb és lazább vagyok, az egész mozgásom most sokkal harmonikusabb (nem vagyok olyan darabos, görcsös). Mintha kevesebb energiabefektetéssel jobban menne a futás is.
A csontkovács munkájának köszönhetően úgy tudtam újra nekifoni az edzéseknek, hogy élvezni tudtam azokat.
------------------------------------------------------------------------

Baba: Aktív és nagyon kitartó. Az eddig megtanult mozdulatokat egyre tökéletesebben végzi. A kezecskéjét egyre koordináltabban emeli az arcához, nézegei is őket. Látványosan szórakoztatja új felfedezése- a kezecskéje. Hason egyre szebben emeli a buksiját, kezével, lábával mászó mozdulatokat tesz, olyan, mintha úsza :-) Néha már sikerül átfordulnia hátról hasra, sőt egyszer a nagy igyekezetében, lendületből vissza is fordult hátról hasra! Hagyom, hogy próbálgassa a mozdulatokat, erősítse az izmait, de amkor úgy látom, hogy elfáradt ebben és ezért nyűgössé válik, segítek neki pihenő helyzetet teremteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése