2013. október 28., hétfő

Szülés után - 10. hét

Haladok szépen korábban megfogalmazott elhatrozásaimban. A fokozatosság elvét követem, mindig próbálok egy picit több terhelést vállalni. Ezen a héten új elemként került be a programomba a hasizom erősítés. Sokan azt gondolnák, hogy a tartásjavítás csupán hátizom erősítő gyakorlatokból áll, pedig a hasizom erősítés ugyanúgy hozzá tartozik. Ugyanis, nagyon fontos az úgynevezett antagonista izomcsoportokat is erősíteni. Így, egyfajta izomfűzőként tartják az izmok az egész törzset a megfelelő helyzetben. (Nem beszélve arról, hogy a lapos, feszes hasfal kialakítása, visszaszerzése is célom). Nagyon fontos azt elmondanom, hogy az edzésprogram akkor hatékony, ha aerob mozgás (pl. futás, úszás, stb...) és erősítés is helyet kap benne. Az aerob edzés általános keringésfokozással jár. Így élettanilag nagyon jó hatással van a szervezet egészére. Fokozza az anyagcserét - sejt szintű tápanyag és oxigén ellátást és a káros anyagok elszállítását, valamint javítja a szervek általános működését.

Sportolás: futás 3-szor, tenisz 1-szer, torna - gimnasztikai gyakorlatokkal, hátizom és hasizom erősítő gyakorlatokkal 2-szer

Futás: Kb. 1000 métereket futok, kisfiam a hordozókendőben.
Észrevételeim: Mindig szívesen indulok neki a futásnak. Ha éppen kicsit lustább vagyok, akkor is belelendülök, amint nekikezdek a futásnak.

Tenisz: Nagy örömömre szolgált, hogy a héten, kihasználva az őszi napsütést és az utolsó szabadtéri napokat a pályán, tudtam játszani. Kisfiam a pálya mellett pihent, hálás vagyok azért, hogy szinte észrevétlenül aludt. Így én teljes bedobással a játékra (és a fizikai igénybevételre) tudtam koncentrálni. Nem ment jól a játék, amit nem is csodálok, hiszen hónapok óta most fogtam másodjára ütőt a kezemben. Ennek ellenére nagyon feltöltődtem. Élmény volt a játék!

Torna: Ahogy írtam, a héten 2-szer sikerült megcsinálnom a tervezett gyakorlatokat, és több részletben. Tehát, egyszer gimnasztika, a következő alkalommal hátizomerősítés, megint legközelebb hasizom erősítés. Persze egyben lett volna az ideális, de úgy érzem, nem is bírtam volna egyszerre, és időm sem lett volna erre. 10-10-10 perces gyakorlatsorokat így egy nap három részletben végeztem el.

Ezeket a gyakorlatokat végeztem (a korábbiakon kívül):
Hasizom erősítő gyakorlatok babával

-------------------------------------------------------------------------------------

Baba: Nagyon türelmes, és nagyon jól idomul a család életritmusához, amiben helyet kapnak az aktív programok is. Sokat sétálunk együtt, és az edzéseim alkalmával is velem van. Nagyon együttműködő baba. Természetesen az alkalmazkodás kölcsönös, hiszen én is maximálisan törekszem arra, hogy figyelembe vegyem az ő igényeit. Számára már a kezdetektől természetes lesz a mozgás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése