2013. szeptember 24., kedd

Szülés után - Státusz riport - 3. hét

Egy újabb héten vagyunk túl. Kezd beállni némi rend az életünkben. A nagymamák segítsége most már mérséklődik, de azért jó érzés, hogy tudok rájuk számítani. Ami szintén újdonság, hogy a 3 éves fiam elkezdte az óvodát.

Nagy dilemma volt, hogy elkezdjük-e már az ovit ilyen pici baba mellett... Egyrészt azért, mert új közösségbe kerülve új betegségekkel találkozhat, amit nem lenne jó ha hazahozna. Másrészt, kérdéses volt, lelkileg hogy éli azt meg, hogy nincs itthon velem. Nos, mi úgy ítéltük meg, és a nagy ovis fiam is mondta, hogy tetszik neki az oviba járás gondolata. Egyeztettünk a doktor nénivel, aki szintén támogatta az ötletet. Fontosnak is tartotta, hogy addig kezdje el, amíg szép idő van, sokat vannak kinn a szabadban, hisz így nem annyira koncentrált körülmények között ismerkedik az immunrendszere az új közösséggel . (A babával én semmiképp nem tudok még közösségbe menni, ezért a beszoktatást az apukája és a nagymamája vállalta.)
Azért is írok oly részletesen az oviba járásról, mert a korlátozott erőforrásaim miatt nagyon alaposan meg kell terveznem a napjainkat. Nagyban megkönnyítené a család életét, ha a nagy fiam felügyelete és programja megoldódna. Jelen pillanatban a nagymamára vagy rá vár az a feladat, hogy számára is izgalmassá és tartalmassá tegyük a napokat. Ha én vagyok a "soros", nagyon ki szoktam ebben merülni, ő is elégedetlen a "teljesítményemért".

Végre kimozdultam itthonról. Első utam - a babával - a csontkovácshoz vitt. Igazából ő javasolta az átmozgató "helyrerakást", magamtól nem jutott volna eszembe, hogy már most elmenjek hozzá. Előre megbeszéltük, hogy kihasználva a szülés utáni izom és ízületi lazaságot, érdemes lenne most igénybe venni a kezelést. Leginkább a gerincemen dolgozott, hisz az mozdult el leginkább a tartós, nagy fokú terhelés miatt, de a többi csontnak és ízületnek is jót tett az átgyúrás. A csípőm és a medencém kifejezetten el volt mozdulva. A gerinc alsó görbülete szinte teljesen el volt tűnve, állás és járás közben olyan volt, mintha folyamatosan be lenne húzva a fenekem...

Fizikálisan lassan szűnnek a fájdalmak, már csak az aranyeremmel kell olykor megküzdenem. A csontkovács kezelése után sokkal jobban éreztem magam, már nem voltam annyira "összetörve". Sokkal könnyedebbé és ruganyosabbá váltam! Szó szerint újra össze lettem rakva!

Lelkileg jól vagyok, kezd beállni a normál rend az életünkbe. A kiszámíthatóság biztonsággal tölt el. Kezdenek kialakulni a rutinok az új tevékenységekben is.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Állapot jelentés:

Hangulat:

Fizikai állapot:közepes

Lelki állapot:jó

Testsúly: 58 kg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Baba: A baba jól van, én pedig kezdem egyre jobban kiismerni őt. Lassan már nem azzal töltöm a napjaimat, hogy feszülten figyelem, hanem amikor éppen nincs vele teendő, foglalkozom egy picit magammal is. Ilyenkor leginkább pihenek tv nézéssel, zene hallgatással, olvasással. A doktor néni kifejezetten ajánlotta, hogy szabad levegőn legyünk minél többet. Így, ahogy egyre többet bírok, beállt az a rend, hogy délelőtt és délután is kinn vagyunk  a babával kb. fél-egy órát. Ebből kb. 15 percet sétálok, a többi időben pedig egy árnyékos kis padon üldögélek. Ezek a séták is felérnek egy amolyan relaxációval.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Célkitűzések: Folytatódnak az első héten megfogalmazott feladatok.

- Heti edzésterv:  nincs

- Mozgás: Gátizomtorna szoptatáskor, naponta 2-3-szor.
Ezeket a gyakorlatokat végzem: Gátizom torna
Hasizom gyakorlatok szoptatáskor, naponta 2-3-szor
Ezeket a gyakorlatokat végzem (csak a gyermekágyi részt!): Hasizom erősítés

- Pihenés: relaxáció naponta 1-2-szer 10 perc.

- Mivel az éjszakai alvás mennyisége nem elegendő, és nappal sem mindig sikerül vissza pótolnom, szükséges másként is töltődnöm. Jelenleg még jól bírom a kevés alvással, hisz 1. kipihenve futottam neki ennek az időszaknak, 2. a szülés utáni feldobottság is tart még. De tudom, hogy hosszú távon nem tartható fenn a frissesség alvás nélkül  és a a szervezetem meg fogja bosszulni, ha nem teszek valamit gyorsan az ügyben.

- Tudatos táplálkozás, folyadékfogyasztás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése