2013. szeptember 24., kedd

Szülés után - Státusz Riport - 2. hét

Folytatódik a lábadozás időszaka. Lassan kezdem visszanyerni az erőmet, de nagyon figyelnem kell arra, hogy ne vállaljam túl magam. A minap például a 3 éves fiammal lementem sétálni (baba itthon maradt a nagymamával). Olyan jó volt hosszú idő után egy kicsit kettesben lenni vele, bejárni a környéket és játszani a régi játékainkat. A fiam szaladt, én meg próbáltam sietni utána. Persze hiába mondtam neki, hogy lassabban, mert nem bírok még annyit. Kb. 15 percet voltunk lenn, és sajnos mire hazaértem, elöntött a vér... Nagyon megijedtem... Igazából nem történt semmi baj, csak megfeledkeztem arról, hogy a méhnek a szülést követően több hétre is szüksége van a regenerálódásra. Ezért kerülni kell a fizikai megerőltetést.

A babát általában magában szoktam levinni, a két gyerek sok lenne együtt. Nagyon szeretném hordozó kendőbe tenni őt, de még nem bírom, ezért baba kocsit használok. Amikor itthon vagyok, igyekszem minél több időt úgy tölteni, hogy a baba a mellkasomon fekszik, és magamhoz ölelem. Tudom, hogy az általános szükségeltein - szopás, alvás, tiszta pelenka, megfelelő hőmérséklet - túl nagyon nagy szüksége van az édesanya melegére, testközelségére. Ez adja neki a biztonságot és építi a kötődést. Alig várom, hogy a hordozókendőbe tehessem, és akkor úgy sétálhatunk majd nagyokat, hogy közben biztosítom számára a létfontosságú testi kontaktust.

A nagy fiam sétáltatását, a háztartásvezetést és a bevásárlást családi segítséggel oldom meg. Szerencsére az első pár hétre megegyeztem a nagymamákkal. Így tudom megszervezni azt, hogy a nagyobbik fiamnak tartalmasak legyenek a napjai, és én pedig minél többet lehessek a babával. Hozzáteszem, én, bármennyire is ez a könnyebbik út, felvállaltam, hogy nem fogok főzni. Az ebédet a közeli kifőzdéből rendelem...

Fizikálisan tehát azt mondhatom, hogy még mindig fáj itt-ott, de napról napra többet bírok. Naponta kb. 2x15 percet vagyok kinn a szabadban, a többi időt a lakásban töltöm.

Lelkileg továbbra is boldogsággal van tele  szívem, de a bezártság, a másokra utaltság és a nagyobbik fiam hiánya (még ha effektív itthon is van) egyre inkább nyomaszt.


---------------------------------------------------------------------------------------------------
Állapot jelentés:

Hangulat: semleges

Fizikai állapot: gyenge

Lelki állapot: hullámzó

Testsúly: 58 kg

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Baba: A baba továbbra is szépen szopik, egészen kiszámítható a napi ritmusa. Sok időt fordítok arra, hogy ezt megfigyeljem őt, mi több, írom is, hogy mikor mit csinál. Ez nagyon segít nekem abban, hogy meg tudjam tervezni a napjaimat, össze tudjam hangolni a család többi tagjának ritmusával. Például, a babát napközben fürdetem, éppen azért, hogy a 3 éves fiammal megmaradhasson az esti "szertartás". A megfigyelés azért is nagyon fontos, hogy megtanuljam, mikor éppen miért sír...

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Célkitűzések: Folytatódnak a múlt héten megfogalmazott feladatok.

- Heti edzésterv:  nincs 

- Mozgás: Gátizomtorna szoptatáskor, naponta 2-3-szor.
Ezeket a gyakorlatokat végzem: Gátizom torna
Ezt kiegészítettem a hasizom mérsékelt dolgoztatásával. Csak azokat a gyakorlatokat végzem, amit gyógytornász javasol a gyermekágyi időszakban.
Ezeket a gyakorlatokat végzem (csak a gyermekágyi részt!): Hasizom erősítés

- Pihenés: Továbbra is aranyszabályom, hogy aludjak, amikor csak tehetem. Tehát, amikor a baba elalszik, én is pihenek. Elaludni persze nem mindig tudok, de kihasználom ezeket az alkalmakat arra, hogy relaxáljak. Van egy konkrét relaxációs technika, amit alkalmazok, ennek alapja az un. autogén tréning. Ezen kívül van néhány relaxációs cd-m, ahol vezetett gyakorlatsort tudok végigcsinálni.

- Táplálkozás, folyadékfogyasztás: a múlt hét szerint

- Testsúlyommal szerencsées vagyok, hiszen a terhesség során mindössze pár kilót híztam. Viszont, ha ez másképp lenne, akkor sem lenne itt a radikális diéta ideje. Azt azonban - függetlenül a súlyomtól - betartom, hogy változatosan és racionális kalóriabevitellel táplálkozzak, lehetőleg a sokszor keveset elvét követve. A szoptatással ugyanis nagyon megnőtt az étvágyam, van, hogy szinte habzsolok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése