2013. június 6., csütörtök

Edzésnapló júniusból

hét: 4. hét
edzés dátuma: 2013.június 24-28.

terhesség hete: 33. hét

sport: torna és séta
edzés intenzitás: mérsékelt
edzőhely: otthon a teraszon, parkban

edzésidő: 10 perc (nettó), séta kb. 15 perc

időjárás: napos, kb. 20 fok


leírás:

Újabb hét, folytatódik a múlt heti terv. Jól vagyok, szerencsére nem jelentkeztek  a múlt heti esetet leszámítva, minden a legnagyobb rendben van. Találkoztam azóta az orvosommal, aki megerősítette, hogy a várandósságomnak megfelelő az állapotom, a hasfeszülés átlagos, és semmi sem utal arra, hogy a baba idő előtt születhetne meg.

Mindenesetre, a múlt heti elhatározásomat folytatom, tehát már a normál napi feladataimban is szem előtt tartom a mérsékelt vállalást, és a leterheltség megfelelő elosztását. Ebbe természetesen belefér a frissítő torna és a séta is. Ezenkívül, a héten szeretnék sor keríteni 2 rövid, 5-5 perces relaxációra is, ezeket hangfelvétel segítségével csinálom végig.

Nagyon jó érzés, hogy ezekben a rövid programokban csak magam vagyok, kicsit befelé tudok fordulni, és ki tudok zárni minden mást. 


Még nem jutottam el a jóga órára, de már nagyon szeretnék menni. 
 .................................................................................

hét: 3. hét
edzés dátuma: 2013.június 17-22.

terhesség hete: 32. hét

sport: torna és séta
edzés intenzitás: kellemes
edzőhely: otthon a teraszon, erdőben, parkban
edzésidő: 10 perc (nettó), séta kb. 15 perc

időjárás: napos, kb. 30 fok


leírás:

Ezen a héten jelentősen visszább vettem a fizikai aktivitásomból. Van is rá okom. Múlt héten pénteken megijedtem egy kicsit, mert estére úgy elkezdett feszülni a hasam és olyan nyomást éreztem alul, a gáti részen, hogy azt hittem, ez a szülés előjele is lehet. Bár még elég korai lett volna... Hozzáteszem, aznap, amikor ez a furcsa érzésem volt, egyáltalán nem sportoltam. Annyi volt, hogy a normál "tempómban" csináltam végig a napot. Úgy tűnik, most már "alapjáraton" is nagyon fontos figyelnem arra, hogy mennyit állok, ülök, sétálok.Konzultáltam az orvosommal, nem tudtuk konkrét okra visszavezetni ezt a kellemetlen érzést, de mindenesetre abban maradtunk, hogy tartalékoljam az erőmet a hétköznapokban.

Tehát, az eheti célkitűzésem az volt, hogy tudatosan figyeljek a rutin tevékenységek idő és erőbeosztására. A mozgás minimálisan, de jelen legyen a heti programban, és nem járhat fáradással. Célja csak a felfrissítés és az izmok megnyújtóztatása lehet.

Így sikerült a gimnasztikát kétszer beiktatnom, és egyszer sétáltam kb. 10 percet.

Amit nem tudok szabályozni, az az, hogy a három éves fiammal mennyit sétálok, mennyit emelgetem őt, és mennyit vagyok talpon amiatt, hogy őt "menedzseljem". Én alapvetően sokat szaladgálok a lakásban, és nagyon furcsa, ha fekszem, amikor ő otthon van. Nekem is és neki is... Nos eljött ez a pillanat is. Nehéz neki elmagyaráznom, hogy miért nem tevékenykedek éppen valamit, vagy épp nem játszom vele.
 ......................................................................................

hónap: június
hét: 2. hét
edzés dátuma: 2013.június 12-17.

terhesség hete: 31. hét

sport: torna és séta
edzés intenzitás: kellemes
edzőhely: otthon a teraszon, erdőben, parkban
edzésidő: 10 perc (nettó), séta kb. 15 perc

időjárás: napos, kb. 25 fok

leírás:

Ezen a héten gyönyörű idő volt. Sok időt tudtam tölteni a szabadban. Kétféle mozgást valósítottam meg a heti edzéstervemben: 1. torna, 2. séta.

Az eddig fix tenisz ettől a héttől lekerült a heti edzéslistáról. Kinn szoktam még lenni a teniszpályán, de figyelve a teherbíró képességemet, úgy döntöttem, hogy a várandósságom idejére abbahagyom most már a játékot.

A torna nagyon fontos, mondhatni egyre fontosabb az állapotom miatt. Egyszerűen elengedhetetlen, hogy élénkítsem a keringést a végtagjaimban, nemcsak a kiújulni tűnő visszerem, az olykor fájó derekam, hanem a rendszeressé váló láb görcs és zsibbadás miatt is. (Az általános fizikai állapotomról még később írok). Kétszer tudtam tornázni a héten. Bizonyos gyakorlatokat most már nem állva csinálok, hanem térdelő ülésben, hogy csökkentsem a gáti szakaszra nehezedő súlyt.

A sétából is kettő volt. Egy az erdőben, egy a kisfiammal a parkban. Az erdei séta egyéni programom volt, nagyon kikapcsolt és felfrissített. A fiam társaságában is nagyon szívesen sétáltam, de ezt már sokkal megterhelőbbnek éreztem. Ha vele vagyok ugyanis, koránt sem én diktálom a tempót... Ő olykor nagyon nyüzsgő, és szaladnom kellett utána, máskor álldogáltunk percekig, mert meglát valami számára érdekeset, pl. egy kukás autót, vagy fűnyírót. A sétánál figyelek a testtartásomra, a légzésemre és a sebességre. Így tudom igazán edzésként felhasználni a programot.

hónap: június
hét: 1. hét
edzés dátuma: 2013.június 3-9.

terhesség hete: 30. hét

sport: torna és tenisz
edzés intenzitás: laza
edzőhely: otthon a teraszon és a kinti teniszpályán
edzésidő: 10 perc (nettó) illetve 15 perc

időjárás: felhős, esős kb. 15 fok

leírás:

A heti edzésprogramban egy tenisz és egy torna szerepelt újra. Az időjárás továbbra is pocsék, ezért inkább csak a kitűzött célok motiváltak arra, hogy végigcsináljam ezen a héten is a szokásos adagomat. Tudom, hogy az a kismama, aki edzett, sokkal gyorsabban regenerálódik, és sokkal jobb állapotban tud nekifutni a szülésnek is. 

A tenisz alkalmával igazából már csak állok a pályán, és ami a kezembe jön, azt ütöm vissza. Ez a partnereimnek talán nem annyira vonzó, hiszen elég passzív vagyok a játékban, de azért bízom benne, hogy találnak maguk is kihívást a közös játék alkalmával. A kihívás az mindig teljesítményre inspirál, nem csak a teniszpályán, és nem csak a sportban.

A torna újra jól esett. Egyre indokoltabb is, mert azt figyeltem meg, hogy egyre többet zsibbad a lában, és néha be is görcsöl. Ha az izmokat ici-picit átmozgatom, jobb a végtagok vérellátása, kevésbé tapasztalom ezeket a tüneteket. Ja, és persze szedem a kalciumot és a magnéziumot, ami állítólag jót tesz az izmok lazításának.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése